A kamaszkor egy sok stresszel és akadállyal teli érzelmi hullámvasút a gyermekek számára: Hogyan segítsünk nekik érzelmileg erősebben és magabiztosabban átjutni rajta?
Boldogságóra Kézikönyv 14-20 éves korig szülőknek, pedagógusoknak és diákoknak – Fókuszban az identitásépítés és boldogságstratégiák!
A kamaszkor nagyon érzékeny átmeneti időszak a gyermekkor és a fiatal felnőttkor között, amelynek során a gyermekek nem csak számos testi és lelki változáson mennek át, hanem egyre nagyobb nyomás és felelősség is nehezedik rájuk: pályát kell választaniuk, felvételizniük kell, egyre több a számonkérés, egyre több a stressz, miközben a társaik közé is szeretnének beilleszkedni, megtalálni a helyüket a világban.
Ebben a különösen érzékeny időszakban nagy szükségük van a támogatásra.
A Boldogságóra kézikönyv gyakorlatias eszköztárat ad a kezedbe, hogy segíthesd a gyermekedet vagy a tanítványaidat a kamaszkor kihívásaival való megküzdésben. Könnyen alkalmazható gyakorlatokkal, játékos feladatokkal és elgondolkodtató kérdésekkel fejlesztheted a fiatalok önismeretét, stresszkezelési képességét és pozitív gondolkodását.
Hogyan támogassuk a fiatalokat a kamaszkor küzdelmeiben?
Azok a fiatalok, akik boldogabbak egyben kiegyensúlyozottabbak is, könnyebben elérik a céljaikat, magasabb az élettel való elégedettségük és a mindennapokban többször élnek át pozitív érzelmeket.
A magasabb önértékeléssel rendelkező tizenévesek hatékonyabban meg tudnak küzdeni a stresszel és mint a mentális, mind a fizikai egészségük állapota pozitívabban alakul.
A könyvből tudományosan bizonyított boldogságstratégiákat és gyakorlatokat próbálhattok ki, amelyek nem csak a boldogságszint növelésében és a stresszcsökkentésben, hanem a társas kapcsolatokban, és az önismeret és az önbizalom fejlesztésében is segítenek.
Mit találsz a Kézikönyvben?
- 240 oldalnyi hasznos tartalmat
- 220 személyiség- fejlesztő gyakorlatot
- 10 boldogságfokozó technikát
- elméleti hátteret minden témakörhöz
- tippeket, ötleteket a boldogságóra foglalkozásokhoz
- családi körben használható gyakorlatokat
- identitásépítés és önismeret gyakorlatokat
- forgatókönyvet a foglalkozások megtartásához
Mit nyernek a kamaszok, ha boldogságfokozó technikákat tanulnak?
A kamaszok az identitáskeresés időszakában intenzív érzelmi és fizikai változásokon mennek keresztül és sok esetben romlik a mentális egészségük, valamint az általános jóllétük is. A boldogságfokozó technikák révén:
- Megtanulják pozitív érzelmi állapotba hozni magukat
- Érzelemszabályozási technikákat sajátítanak el,
- Javul a problémamegoldó képességük,
- Megnulják jobban kezelni a konfliktusokat,
- Támogató kapcsolatokat építenek,
- Pozitív jövőképet alakítanak ki,
- Fejlődik az önismeretük.
Boldogság felnőttkorban is
A kamaszkorban elsajátított boldogságfokozó stratégiák megalapozzák a felnőttkori boldogságot és érzelmi jólétet. Ha a fiatalok megtanulják, hogyan kezeljék érzelmeiket és hogyan teremtsenek boldogságot az életükben, később könnyebben boldogulnak a munkahelyi, párkapcsolati és családi kihívásokkal is.
Kamaszkor: az identitásépítés időszaka
A kamaszkor egyik legfőbb kérdése: Ki vagyok én? A tizenévesek keresik önmagukat és helyüket a világban. Nagy szavakkal élve: keresik az életük értelmét, az életfeladatukat. De közben azt is, milyenek a társaikhoz képest, hogyan alakul majd a jövőjük, szerethetőek-e egyáltalán. Csupa fontos önismereti kérdés, amelyhez elsőként az eddigi életük, hátterük, múltjuk megismerése és értelmezése nyújthat támpontot. A kamaszok gyakran gondolnak a gyermekkorukra, kérdéseket tesznek fel a családjukról, óvodai és iskolai éveikről. Ez az önreflexió segít nekik elhelyezni magukat a világban, megismerni gyökereiket, újraértelmezni szüleikkel való kapcsolatukat és a családjuk helyét a világban. Éppen ezért ebben a korban különösen fontosak azok a gyakorlatok, amelyekben elmélyülhetnek ezekben a kérdésekben. Ezek a Bagdy Emőke által írt identitásépítő gyakorlatok a Boldogságóra kézikönyvben is helyet kaptak.
Hogyan tanítsuk boldogságra a kamaszokat?
A Boldogságóra programban több, mint 10 éve tanítjuk a gyermekeket boldogságfokozó szokásokra, azonban sajnos a program még nem mindenhol érhető el. Ha azonban megveszed a kézikönyvet akkor máris elkezdhetitek a tanulást!
Szülőként a gyermekeddel együtt olvashatsz és végezheted el a gyakorlatokat, de akár a család többi tagját is bevonhatjátok.
Fiataloknak: önállóan is olvashatod a könyvet és gyakorolhatsz vagy akár a barátaidnak, testvérednek is megmutathatod.
Pedagógusként vagy fiatalokkal foglalkozó szakemberként pedig akár az iskolában akár csoportos foglalkozásokon, táborban is használhatod a kézikönyvben található módszereket.
Neked ajánljuk a Boldogságóra kézikönyvet, ha
- pedagógusként szeretnéd bevezetni a Boldogságórákat az iskolában,
- az értelmi nevelésen túl, a gyerekek lelki nevelését is fontosnak tartod,
- szeretnél hasznos, a mindennapokban is hasznosítható készségeket adni a gyerekeknek,
- összetartó, szoros iskolai csoportot szeretnél kialakítani,
- szeretnéd, hogy az iskolások könnyebben, magabiztosabban oldják meg a mindennapi kihívásokat,
- hiszel abban, hogy minden egyes gyereknek jár a boldogság,
- szeretnéd hatékonyabban kezelni a problémás gyerekeket és szeretnéd, ha kevesebb konfliktus lenne az osztályban,
- a boldogság tanítása mellett szeretnél te is egyre boldogabb lenni,
- szülőként szeretnéd, hogy a gyermeked személyiségfejlesztő és boldogságszintnövelő technikákat tanuljon.
Ismerd meg a könyv szerzőit!
BAGDI BELLA
Pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője, jelenleg PhD hallgató az ELTE Pszichológiai Doktori Iskolájában. 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt Boldogságóra foglalkozásokon, amit a tanulók sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy tudomány-alapú módszerekkel támogassa az emberek lelki egészségének fejlesztését, és ezáltal hozzájáruljon a magyar lakosság mentális egészségének javításához. Legismertebb kiadványai a Boldogságóra könyvsorozatok és a Pozitivity fejlesztő játékok. Díjak: OTP Fáy Oktatási Innovációs díj, 2024.
PROF. DR. BAGDY EMŐKE
Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, szupervízor, a pszichológiatudomány kandidátusa, 2010-től professor emerita, a Boldogságóra Program fővédnöke és a könyvsorozat társírója. 2017 szeptemberétől a boldogságórák kibővültek Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációs és meditációs programmal, ami speciálisan az adott korosztály fejlettségi szintjén lettek kidolgozva.
Bagdy Emőke életének minden pillanatát a körülötte lévő világ jobbá tételének szentelte. Büszkék vagyunk rá, hogy a Boldogságórák fejlesztői csapatában egy igazi példaképtől tanulhatunk.
DR. SZARKA EMESE
Bölcsészként és pedagógusként végzett az ELTE BTK-n, majd Neveléstudományból doktorált az ELTE PPK-n. Főbb végzettségei: Coach, certified hypnotherapist, kapcsolatfejlesztő videotréner (VIG). 16 éve tanít felsőoktatásban a csecsemőgondozó szakiránytól, a pedagógusképzésen át a vezetőképzésig (ELTE PPK, AVKF, KRE, 2019-től az LFZE tanárképzésén docens) didaktikai, kommunikációs, konfliktuskezelési, alkalmazott vezetéselméleti és mentálhigiénés kurzusokat tartva. 2013-tól soft skill belső és külső trénerként dolgozik vállalatoknak és nevelési-oktatási intézményeknek. 2019-2022 között a Boldogságóra program szakmai koordinátora és trénere. Társfejlesztőként részt vett a Boldogságóra Erősség program kidolgozásában, és a mai napig szakmai munkatársként támogatja a program fejlődését. Videotrénerként 2013-tól dolgozik családokkal és pedagógusokkal, 2020-tól vezeti a Magyar Videotréning Egyesületet, ahol jelenleg junior-szupervizor.
Reviews
There are no reviews yet.