Megjelent az oktatási innovációs díjjal kitüntetett Bagdi Bella pszichológus új könyve!

Segíts gyermekednek az érzelemszabályozásban, a figyelemkontrollban és tanítsd önuralomra JÁTÉKOSAN!

Pillanatkapitány kalandjain keresztül a gyerekek:

Mit tartalmaz a könyv?

10 hetes
foglalkozástervet

9 interaktív
mindfulness mesét

85 játékos
érzelemszabályozás- és figyelemkontroll-gyakorlatot

„Bella új könyve szórakoztató és gyakorlatias módon vezeti be a gyerekeket az érzelmek és a figyelem szabályozásának világába, és miközben gyerekünkkel közösen kalandozunk Pillanatkapitánnyal a tengeren, mi felnőttek is jobban megismerjük saját magunkat.”

Vida Ágnes, pszichológus

Miért fontos a megfelelő érzelemszabályozás és figyelemkontroll elsajátítása gyerekkorban?

Hiszti, dühkitörés, verekedés, impulzív viselkedés: miért viselkedik így egy gyermek?

A gyerekek gyakran lesznek türelmetlenek, feszültek, ok nélkül odacsapnak más gyerekeknek, folyton a másik szavába vágnak, nincs türelmük az óvodai vagy iskolai feladatok elvégzéséhez. Gyakran ezeket a viselkedésmódokat félreértjük és neveletlenségnek gondoljuk, holott az ok a gyermek nem megfelelő érzelemszabályozásában rejlik.
A nem megfelelő érzelemkontroll gyerekkorban többféle problémát okozhat, amelyek a gyermek fejlődésének különböző területein jelentkezhetnek.

Ha a gyerek nem tudja megfelelően kezelni az érzelmeit az dühkitörésekben, agresszióban nyilvánulhat meg, de az is lehet, hogy túlságosan impulzívan viselkedik(pl. beleszól mások beszédébe, megszegi a szabályokat, túl gyorsan eszik, kapkod).

Az érzelemszabályozás hiánya a társas kapcsolatokra is negatívan hathat, hiszen a gyermek nehezebben barátkozik, gyakrabban kerül konfliktusba társaival, amikre nem tud megfelelően reagálni és kevésbé érti meg mások érzelmeit.

Az érzelemszabályozási nehézségekkel küzdő gyerekek hajlamosabbak lehetnek szorongásra vagy stresszre az iskolai feladatok során, ami hátráltathatja a tanulási folyamatot.

A negatív érzelmi reakciók éretlen érzelmi készségekre utalnak, ugyanakkor az érzelmek kezelése kulcsfontosságú a tanulmányi siker, az iskolaérettség és a mentális egészség szempontjából.

A te gyermeked figyelme is könnyen elterelődik?

A gyerekek egyre nagyobb számban küzdenek figyelemzavarral is, ami sok tekintetben a mai modern, mesterséges ingerekben túlságosan gazdag világ eredménye is. Nem csak a digitális ingerek hanem akár egy hétköznapi bevásárlás egy hipermarketben is hatalmas ingermennyiséget jelent egy fejlődésben levő gyermek idegrendszerének, amelyet még nem tud megfelelő módon feldolgozni. Ennek következtében kapkod, feszült, stresszes, frusztrált és nem tud figyelni a feladataira vagy akár olyan egyszerű dolgokra, mint a meseolvasás vagy a játék, amiben szeretne elmélyülni.

Ebben a könyvben Bagdi Bella pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT) és tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), egyszerű és hatékony módszereket kínál az óvodás, valamint a kisiskolás korú gyermekek számára érzelmeik szabályozásához és a figyelmük kontrollálásának támogatásához.

Hogyan?

Hogyan tanítsuk a gyerekeket érzelemszabályozásra?

Az óvodás-kisiskolás korosztály számára a mese és a játék a legjobb módja az érzelem- és a figyelemszabályozás technikáinak elsajátításához.

Mikor?

Mikor kezdjük el tanítani őket?

Szakértők szerint érdemes az érzelmek tanítását és az érzelmi intelligencia fejlesztését minél hamarabb, legkésőbb óvodáskorban elkezdeni.

A Pillanatkapitány program interaktív meséken, játékos gyakorlatokon és beszélgetéseken keresztül vezeti be a gyerekeket a mindfulness, vagyis a tudatos jelenlét világába. 

A program célja, hogy a gyermekek megtanulják hogyan viszonyuljanak az érzésekhez, gondolatokhoz és hogyan hozhatják vissza a figyelmüket oda, amit éppen csinálnak.

A Pillanatkapitány program 10 hetes tematikája:

Pillanatkapitány útnak indul: Bevezetés a mindfulness alapjaiba, játékos tudatos légzés technikák elsajátítása.

Pillanatkapitány az Ötök szigetén: Az öt érzék (látás, hallás, szaglás, ízlelés, tapintás) felfedezése és tudatos használata a varázscsákóval, ami a tudatos jelenlét szimbóluma a mesékben.

Pillanatkapitány és Kóborló: A figyelem olyan, mint egy izom, amit edzeni lehet. A figyelem kiskutya természetét Kóborló testesíti meg, amit megtanulhatunk visszahívni, ha elkalandozik.

Pillanatkapitány kincsesládája: A mindennapi apró örömök felfedezése. A jó dolgok értékelése, és olyan érzések teremtése, mint az öröm, a hála és a szeretet.

Pillanatkapitány és a Nyugalom szigete: Az önmegnyugtatás képességének fejlesztése stresszes helyzetekben.

Pillanatkapitány és az Érzelmek vihara: Az alapérzelmek (öröm, szomorúság, düh, félelem, meglepetés, undor) megismerése és az érzelmek kezelésének játékos gyakorlatai.

Pillanatkapitány és a Gondolatfelhők zátonya: A gondolatok természetének megértése és gyakorlatok, hogyan szabadulhatunk ki a negatív gondolatok fogságából.

Pillanatkapitány és a belső kritikus hang lecsendesítése: Zsémbes Manó a belső kritikus hang megtestesítője, amit megtanulnak a gyerekek elcsendesíteni és felfedezhetik a belső bátorító hangjukat.

Pillanatkapitány és a kedvesség cselekedetei: A gyerekek felfedezhetik, hogy a kedvesség, hogyan képes megváltoztatni a dolgokat. A kedvesség megjelenése a figyelemben, a szavakban és a tettekben.

Mindfulness a mindennapokban: Az eddig tanult játékos mindfulness technikák tudatos használata a mindennapi helyzetekben.

Gyertek és hajózzatok el Pillanatkapitánnyal az Ötök szigete és más izgalmas célpontok felé! Kalandra fel az érzelmek tengerén!

„Bagdi Bella Pillanatkapitány programja a modern pszichológia eszköztárát és a mindfulness gyakorlatokat a mesék varázslatos világával ötvözi. Interaktív történetei és játékos gyakorlatai élményszerűen vezetik be a gyerekeket az érzelmi intelligencia és a tudatos jelenlét világába, miközben lehetőséget teremtenek a szülők és pedagógusok számára is a közös növekedésre.”

Dr. Nyitray Kornélia, orvos, mindfulness oktató és szupervizor

Minden foglalkozás az alábbi keretrendszer köré épül fel:

Vitorla felhúzása – A téma felvezetése

Kalandra fel! – Interaktív mindfulness mese

Útravaló – Mit tanultunk ma Pillanatkapitánytól?

Lehorgonyzás –Témafeldolgozó gyakorlatok

Kikötő – Összegzés és lezárás

Pillanatkapitány vagyok! – Önálló gyakorlás

Nézz bele a könyvbe!

Lapozz bele a könyvbe!

„Ezerszer próbáltuk már visszaterelni a gyerekek figyelmét, okos szóval, türelemmel, kéréssel, utasítással, határozottan, esetleg büntetéssel, de valljuk be, kevés sikerrel. És most, egyszer csak a kezedbe veszed a Pillanatkapitány című könyvet, és mint amikor a fekete-fehér film kiszínesedik, hirtelen mosolyra húzódik a szád, a testedet átjárja valami fura melegség, és végigfut rajtad a hála… Istenem, én évek óta ezt kerestem! Bagdi Bella Pillanatkapitány című könyve hiánypótló és szemléletváltó minden pedagógus és szülő számára.”

Szabó Márti, pedagógus

Az íróról

BAGDI BELLA
Pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője. 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt Boldogságóra foglalkozásokon, amit a tanulók sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy tudományosan megalapozott módszerekkel támogassa az emberek lelki egészségét, és ezáltal egy boldogabb, egészségesebb és együttérzőbb társadalom kialakulásához járuljon hozzá. Legismertebb kiadványai a Boldogságóra könyvsorozatok és a Pozitivity fejlesztő játékok.

Díjak:

A HundrED tudomány-alapú oktatási programokat felkaroló szervezete
a Boldogságóra Programot beválasztotta a világ 100 leghatásosabb iskolai innovációs programjai közé, és szerepel a HundrED Global
Collection 2025-ös kiadványában.

Pillanatkapitány illusztrátora: Fehér Zsanett

Kérdések és válaszok a Pillanatkapitány programmal kapcsolatban

A könyvben található mesék és gyakorlatok 3 éves kortól ajánlottak óvodásoknak és kisiskolásoknak, de a nagyobb gyerekek számára is hasznosak lehetnek, ha szeretik a meséket és a játékokat. A program rugalmas, így akár a család különböző korú tagjai is együtt végezhetik a gyakorlatokat.
Igen, a kisgyerekek is könnyen elsajátítják a mindfulness alapjait, különösen, ha játékos és kreatív gyakorlatok formájában találkoznak vele. A mesék és feladatok úgy vannak kialakítva, hogy a gyerekek örömmel kapcsolódjanak hozzájuk és szívesen gyakorolják.
A Pillanatkapitány program 10 héten át tart, heti egy-egy mesével és gyakorlattal. Ez az időkeret biztosítja, hogy a gyerekek fokozatosan sajátítsák el a technikákat. Ugyanakkor rugalmasan használható, így a kedvenc meséket és gyakorlatokat bármikor újra elővehetitek.
Semmit nem muszáj ebben a programban megcsinálni. A legfontosabb a rugalmasság. Persze, van egy íve a 10 hetes programnak, a meséknek, de igazából önállóan is megáállják a helyüket. Ha arra van szükségetek, hogy egy bizonyos témával foglalkozzatok, kísérletezz nyugodtan. Bátran haladhattok a saját tempótokban, és akár csak azokat a részeket választhatjátok ki, amelyek nektek a leginkább tetszenek.
Ez is teljesen rendben van! A mesék önmagukban is varázslatos élményt nyújtanak, segítenek a gyermekednek megnyugodni, elkalandozni egy képzeletbeli világba, és erősítik a kapcsolódásotokat. Ha később kedvet kaptok, a gyakorlatokat is kipróbálhatjátok.
Igen, mindenképpen! A mindfulness nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek számára is értékes eszköz lehet az önismeret fejlesztésében, a stressz csökkentésében és az érzelmi egyensúly megtalálásában. Ahogy a gyermekeddel közösen végzitek a gyakorlatokat, te is megtapasztalhatod a tudatos jelenlét jótékony hatásait.
Pillanatkapitány interaktív mindfulness meséi során aktívan bevonhatod a gyerekeket a mese világába különféle játékos gyakorlatokkal. A cél, hogy a gyerekek ne csak hallgatói, hanem résztvevői is legyenek a mesének, így könnyebben elmélyülhetnek a mese tanításaiban.
Igen, sőt, kifejezetten ajánlott! A gyerekek gyakran élvezik, ha egy-egy mese vagy gyakorlat visszatérő elemmé válik a mindennapokban. Az ismétlés segíti az elmélyülést és az új készségek elsajátítását. Egy-egy mese vagy gyakorlat akár több hétig is visszaköszönhet, ami még inkább megszilárdítja a tanultakat.
Az óvodás korú gyerekek számára a programot rövidebb, 10-15 perces blokkokra lehet bontani. Egy-egy mesét vagy gyakorlatot a csoport érdeklődéséhez és energiájához igazítva dolgozhattok fel. Például, egy mesét elmesélhettek egy nap, majd másnap kipróbálhatjátok az ahhoz kapcsolódó gyakorlatot. Az interaktivitás és a játékos elemek segítenek fenntartani a figyelmüket.
A programot nemcsak otthon, hanem óvodában és iskolában is hatékonyan lehet használni. A gyakorlatok jól beilleszthetők az óvodai csoportfoglalkozásokba vagy az iskolai tanórákba, például napindításként, pihenőidőben, vagy a nap zárásaként. A csoportban feldolgozott mesék és gyakorlatok erősíthetik a csoportkohéziót is.

Válaszd csomagban - jobban jársz! ​

A Pillanatkapitány könyvet népszerű, tematikusan illeszkedő fejlesztő játékokkal együtt kedvezőbben vásárolhatod meg!

Pillanatkapitány könyv

Érzelemszabályozás és figyelemkontroll program

5.500 Ft

Pillanatkapitány Szívmanó csomag

11.490 Ft helyett csomagban

9.900 Ft

Pillanatkapitány Kalandok kapuja csomag

11.490 Ft helyett csomagban

9.900 Ft

Pillanatkapitány Családi csomag

INGYENES SZÁLLÍTÁSSAL

26.260 Ft helyett csomagban

21.900 Ft