A kamaszkor egy sok stresszel és akadállyal teli érzelmi hullámvasút a gyermekek számára: Hogyan segítsünk nekik érzelmileg erősebben és magabiztosabban átjutni rajta?

BOLDOGSÁGÓRA KÉZIKÖNYV

Boldogságóra Kézikönyv 14-20 éves korig szülőknek, pedagógusoknak és diákoknak

Fókuszban az identitásépítés és boldogságstratégiák!

A kamaszkor nagyon érzékeny átmeneti időszak a gyermekkor és a fiatal felnőttkor között, amelynek során a gyermekek nem csak számos testi és lelki változáson mennek át, hanem egyre nagyobb nyomás és felelősség is nehezedik rájuk: pályát kell választaniuk, felvételizniük kell, egyre több a számonkérés, egyre több a stressz, miközben a társaik közé is szeretnének beilleszkedni, megtalálni a helyüket a világban. 

Ebben a különösen érzékeny időszakban nagy szükségük van a támogatásra.

A Boldogságóra kézikönyv gyakorlatias eszköztárat ad a kezedbe, hogy segíthesd a gyermekedet vagy a tanítványaidat a kamaszkor kihívásaival való megküzdésben. Könnyen alkalmazható gyakorlatokkal, játékos feladatokkal és elgondolkodtató kérdésekkel fejlesztheted a fiatalok önismeretét, stresszkezelési képességét és pozitív gondolkodását.

Hogyan támogassuk a fiatalokat a kamaszkor küzdelmeiben?

Azok a fiatalok, akik boldogabbak egyben kiegyensúlyozottabbak is, könnyebben elérik a céljaikat, magasabb az élettel való elégedettségük és a mindennapokban többször élnek át pozitív érzelmeket. 

A magasabb önértékeléssel rendelkező tizenévesek hatékonyabban meg tudnak küzdeni a stresszel és mint a mentális, mind a fizikai egészségük állapota pozitívabban alakul.

A könyvből tudományosan bizonyított boldogságstratégiákat és gyakorlatokat próbálhattok ki, amelyek nem csak a boldogságszint növelésében és a stresszcsökkentésben, hanem a társas kapcsolatokban, és az önismeret és az önbizalom fejlesztésében is segítenek.

Mit találsz a Kézikönyvben?

240 oldalnyi hasznos tartalmat

220 személyiség- fejlesztő gyakorlatot

10 boldogság­fokozó technikát

elméleti hátteret minden témakörhöz

tippeket, ötleteket a boldogság­óra foglalko­zásokhoz

családi körben használható gyakorlatokat

identitásépítés és önismeret gyakorlatokat

forgatókönyvet a foglalkozások megtartásához

Lapozz bele a könyvbe!

Iskolai, csoportfoglalkozások és otthoni használatra

Új, átdolgozott kiadás
Garantáltan működik! Tudományosan mért a program pozitív hatása (ELTE PPK)

Mit nyernek a kamaszok, ha boldogságfokozó technikákat tanulnak?

A kamaszok az identitáskeresés időszakában intenzív érzelmi és fizikai változásokon mennek keresztül és sok esetben romlik a mentális egészségük, valamint az általános jóllétük is. A boldogságfokozó technikák révén:

Mit mondanak a diákok a Boldogságórákról? Nézd meg kisfilmünket:

Boldogság felnőttkorban is

A kamaszkorban elsajátított boldogságfokozó stratégiák megalapozzák a felnőttkori boldogságot és érzelmi jólétet. Ha a fiatalok megtanulják, hogyan kezeljék érzelmeiket és hogyan teremtsenek boldogságot az életükben, később könnyebben boldogulnak a munkahelyi, párkapcsolati és családi kihívásokkal is.

Kamaszkor: az identitásépítés időszaka

A kamaszkor egyik legfőbb kérdése: Ki vagyok én? A tizenévesek keresik önmagukat és helyüket a világban. Nagy szavakkal élve: keresik az életük értelmét, az életfeladatukat. De közben azt is, milyenek a társaikhoz képest, hogyan alakul majd a jövőjük, szerethetőek-e egyáltalán. Csupa fontos önismereti kérdés, amelyhez elsőként az eddigi életük, hátterük, múltjuk megismerése és értelmezése nyújthat támpontot. A kamaszok gyakran gondolnak a gyermekkorukra, kérdéseket tesznek fel a családjukról, óvodai és iskolai éveikről. Ez az önreflexió segít nekik elhelyezni magukat a világban, megismerni gyökereiket, újraértelmezni szüleikkel való kapcsolatukat és a családjuk helyét a világban. Éppen ezért ebben a korban különösen fontosak azok a gyakorlatok, amelyekben elmélyülhetnek ezekben a kérdésekben. Ezek a Bagdy Emőke által írt identitásépítő gyakorlatok a Boldogságóra kézikönyvben is helyet kaptak.

Hogyan tanítsuk boldogságra a kamaszokat?

A Boldogságóra programban több, mint 10 éve tanítjuk a gyermekeket boldogságfokozó szokásokra, azonban sajnos a program még nem mindenhol érhető el. Ha azonban megveszed a kézikönyvet akkor máris elkezdhetitek a tanulást!

Szülőként a gyermekeddel együtt olvashatsz és végezheted el a gyakorlatokat, de akár a család többi tagját is bevonhatjátok.
Fiataloknak: önállóan is olvashatod a könyvet és gyakorolhatsz vagy akár a barátaidnak, testvérednek is megmutathatod.
Pedagógusként vagy fiatalokkal foglalkozó szakemberként pedig akár az iskolában akár csoportos foglalkozásokon, táborban is használhatod a kézikönyvben található módszereket.

Neked ajánljuk a Boldogságóra kézikönyvet, ha

ISMERD MEG A KÖNYV SZERZŐIT!

BAGDI BELLA

Pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője, jelenleg PhD hallgató az ELTE Pszichológiai Doktori Iskolájában. 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt Boldogságóra foglalkozásokon, amit a tanulók sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy tudomány-alapú módszerekkel támogassa az emberek lelki egészségének fejlesztését, és ezáltal hozzájáruljon a magyar lakosság mentális egészségének javításához. Legismertebb kiadványai a Boldogságóra könyvsorozatok és a Pozitivity fejlesztő játékok. Díjak: OTP Fáy Oktatási Innovációs díj, 2024.

PROF. DR. BAGDY EMŐKE

Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, szupervízor, a pszichológiatudomány kandidátusa, 2010-től professor emerita, a Boldogságóra Program fővédnöke és a könyvsorozat társírója. 2017 szeptemberétől a boldogságórák kibővültek Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációs és meditációs programmal, ami speciálisan az adott korosztály fejlettségi szintjén lettek kidolgozva.
Bagdy Emőke életének minden pillanatát a körülötte lévő világ jobbá tételének szentelte. Büszkék vagyunk rá, hogy a Boldogságórák fejlesztői csapatában egy igazi példaképtől tanulhatunk.

DR. SZARKA EMESE

Bölcsészként és pedagógusként végzett az ELTE BTK-n, majd Neveléstudományból doktorált az ELTE PPK-n. Főbb végzettségei: Coach, certified hypnotherapist, kapcsolatfejlesztő videotréner (VIG). 16 éve tanít felsőoktatásban a csecsemőgondozó szakiránytól, a pedagógusképzésen át a vezetőképzésig (ELTE PPK, AVKF, KRE, 2019-től az LFZE tanárképzésén docens) didaktikai, kommunikációs, konfliktuskezelési, alkalmazott vezetéselméleti és mentálhigiénés kurzusokat tartva. 2013-tól soft skill belső és külső trénerként dolgozik vállalatoknak és nevelési-oktatási intézményeknek. 2019-2022 között a Boldogságóra program szakmai koordinátora és trénere. Társfejlesztőként részt vett a Boldogságóra Erősség program kidolgozásában, és a mai napig szakmai munkatársként támogatja a program fejlődését. Videotrénerként 2013-tól dolgozik családokkal és pedagógusokkal, 2020-tól vezeti a Magyar Videotréning Egyesületet, ahol jelenleg junior-szupervizor.

Mi is az a Boldogságóra?

A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
„Kutatási eredményeink igazolják, hogy a boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik. A boldogságórákon tanultak hatására fejlődik a pozitív érzelmeik előállításának, fenntartásának és fokozásának képessége, amely a pozitív érzelmek megélésének gyakoriságát eredményezi.”

Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának Vezetője

„A Boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a gyermekek elé, hanem, hogy vezérfonalat adjunk az óvodás és iskolás korosztálynak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek játékos felfedezésére adjunk lehetőséget.”

Bagdi Bella, Bagdi Bella, pszichológus, a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke

Pillants bele a Szent Margit Gimnázium boldogságórájába:

Megrendelés

Választhatod korosztályos csomagajánlatainkat is, így kedvezőbb áron juthatsz hozzá a könyvhöz!

Boldogságóra kézikönyv 14-20 éveseknek

5.500 Ft

Boldogságóra identitásépítés és önbizalom könyvcsomag

14.900 Ft helyett csomagban

12.490 Ft

Boldogságóra Ez vagyok én! csomag

17.480 Ft helyett csomagban

14.490 Ft

Boldogságóra összes könyv

32.700 Ft helyett csomagban

25.900 Ft

INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁS