© Copyright 2020 | Mentalfocus Kft. | Minden jog fenntartva!
Az eredmény: optimista, magabiztos és kitartó óvodások és iskolások, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat, és boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező iskolássá, majd felnőtté válnak.
LEGYÉL TE IS BOLDOGSÁGÓRA OKTATÓ, AZ ÚTMUTATÓT MEGKAPOD HOZZÁ A KÖNYVEKBEN!
„Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élménygazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”
Prof. Dr. Bagdy Emőke, a Boldogságóra könyvek társszerzője,
klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta,
a Személyiség- és Klinikai Pszichológiai Tanszék professor emeritusa,
a Jobb Veled a Világ Alapítvány boldogságóráinak fővédnöke
Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának Vezetője
Megtanítjuk gyerekeinket számolni, írni és olvasni, a sorba pedig bekerülhet a boldogságra való tanítás is. Ahogyan a matematika is megérthető szabályok összességeként, úgy a boldogság összetevői is ugyanolyan jól körülhatárolhatók.
A gyermekkor tele van bizonytalansággal, útkereséssel és félelmekkel. Fontos, hogy a gyerekek ebben az időszakban, pszichés fejlődésük során következetes segítséggel rátaláljanak a helyes irányra! Annak érdekében azonban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb megküzdési stratégiákat és pozitív szemléletet, szükség van a felnőttek iránymutatására.
Gyerekkorban az idegrendszer sokkal fogékonyabb az új információk befogadására. Éppen ezért ha a gyerekek már óvodás és iskoláskorban készség szinten elsajátítják a pozitív irányultságot, akkor az élet minden területén sokkal könnyebben birkóznak meg a rájuk váró próbatételekkel. Legyenek azok mindennapi kihívások, egy új csoportba kerülés vagy éppen gyermekkori konfliktusok.
„A Boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a gyermekek elé, hanem, hogy vezérfonalat adjunk az óvodás és iskolás korosztálynak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek játékos felfedezésére adjunk lehetőséget.”
Bagdi Bella, pszichológus, a Boldogságóra Program elindítója, a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program vezetője, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke
A Boldogságóra a szociális intelligenciát, az érzelmi intelligenciát, érzelmi kultúrát neveli, növeli.
Személyiség gazdagító, személyiségnövelő program.
Nemcsak az iskolában a pedagógusok használhatják a gyermekekkel, hanem a szülők is, mely által a szülő-gyermek kapcsolat egészen új értelmet nyerhet. A feladatok által, melyeket együtt létrehoznak, érzelmi erősítés történik. Olyan alapvető dolgokról van szó ebben a programban, amelyek mind az egyedi személyiséget gazdagítják, mind a kapcsolatokat finomítják, tökéletesítik.
Prof. Dr. Bagdy Emőke, a Boldogságóra könyvek társszerzője
Három éve tartok boldogságórákat, így az idő távlatában tapasztalom annak hatékony és jótékony hatását. Azok a gyerekek, akik részt vesznek ezeken az órákon sokkal magabiztosabbak lettek, kevesebb a konfliktus az osztályokban, jobb a megküzdési stratégiájuk és hatékonyabban tudják, az átmeneteket is átlépni az alsó és a felső tagozatból, illetve a felső tagozatból a középiskolások felé.
Azt tapasztalom, hogy nagyon nyitottak a gyerekek, derűsen fogadják az órákat, jól érzik magukat. Ehhez egy nagyon jó a könyv csomag, amely biztosítja azt, hogy széles körű eszköztárral felvértezve tartsuk az órákat, amely nagyon színvonalas, kreatív, nagyon sokszínű feladatot tartalmaz, melyekben Bagdy Emőke professzor asszony relaxációs technikái is megtalálhatóak.
Tabajdi Éva iskolapszichológus, Debrecen
A mi iskolánkban most már minden csoportban működik Boldogságóra, nagyon szeretik a gyerekek csinálni és nagyon nagy pozitív hatása van az életükre, az osztály közösség életére is, ezért lenne jó, ha minden iskolában lenne, mert nagyon jó közösség megtartó, illetve összetartó ereje van.
Nagyon jó lenne, ha a szülők is megvásárolnák a munkafüzetet mindenképpen, de akár a kézikönyvet is, mert így tudnák otthon folytatni a gyerekekkel, amit az iskolában elkezdtünk. Nagyon – nagyon hatásos lenne a szülőknél a család összetartására is akár, illetve megtudnák, azt is tapasztalni, hogy mennyivel könnyebb a családban is boldogulni, illetve problémákat megoldani ugyanúgy, mint ahogy az iskolában is a boldogságprogram hatására.
Horváth Gáborné Mák Erzsi tanítónő, Kerékteleki
Én magam már 4-ik éve tartok Boldogságórákat. Nagyon-nagyon szeretem a hozzá kapcsolódó tankönyveket és munkafüzeteket, hiszen rengeteg ötleteteket és rengeteg jó feladatot adnak. Nagyon – nagyon tudom ajánlani, és szoktam is ajánlani a szülőknek is megvásárlásra a könyvet, hiszen otthon is lehet folytatni a programok gyakorlását, és amit az iskolában elsajátítunk, azt otthon is meg lehet valósítani.
Harsányi Beáta, tanítónő, Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd
Kiválóan feldolgozott az elméleti háttere a könyveknek, és nagyon változatos és színes feladatokat tartalmaz, amiket a gyerekek nagyon szeretnek megoldani. És amellett, hogy önállóan dolgozhatnak csoportokban is, illetve a kreatív oldalukat is felhasználva tudnak feladatokat megoldani.
Fábiánné Morvai Dóra, tanár, Veszprém
A boldogságórák által a gyermekeknek lehetőségük nyílik a figyelemre, az odafigyelésre, a megértésre, az érzelmeknek a kifejtésére, megbeszélésére a boldogság összetevőinek a megtapasztalására és ez azért lenne jó, ha minél hamarabb akár már óvodás korban, is megtörténne, mert minél hamarabb szerzik meg ezeket a tapasztalatokat, annál hamarabb, tudják ezt a saját életükre, a mindennapjaikra rávetíteni. És amilyen tapasztalatokat szereznek, azok meghatározzák a jövőbeni életüket is. És majd a boldog gyerekekből, boldogabb felnőtteké válhatnak ez által.
Hényelné Pásztor Zita vagyok a Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde intézményvezetője
A Boldogságóra könyvei az egyes életszakaszok igényeinek és lehetőségeinek figyelembe vételével négy különböző korcsoportra (3-6, 6-10, 10-14, 14-20) igazítva készültek el (a 14-20 éves korcsoport átdolgozott kézikönyve 2024. áprilisában jelenik meg). Egy kézikönyvben több mint 200 játékos feladatot találsz, így ha mind a négy kézikönyvet megvásárolod, 800-nál is több feladatból inspirálódhatsz munkád során!
Nem csak pedagógusoknak
Az óravázlatok mindenkinek segítenek, akik szeretnének boldogságórát tartani. Tehát, ha te nem pedagógusként, hanem szülőként, vagy más segítő szakmában dolgozó szakemberként szeretnél segíteni a gyerekeknek, illetve fiatal felnőtteknek, akkor ezek a kézikönyvek számodra is nagy segítséget jelentenek!
220 oldalnyi hasznos tartalmat
208 személyiség- fejlesztő gyakorlatot
30 relaxációs gyakorlatot
10 témafeldolgozó mesét
11 letölthető dalt
11 kottát
4 bábjáték-forgatókönyvet
10 boldogságfokozó technikát
elméleti hátteret minden témakörhöz
tippeket, ötleteket a boldogságóra foglalkozásokhoz
családi körben használható gyakorlatokat
rengeteg színes képet, illusztrációt, kifestőt
A kézikönyv mellé rendeld meg az ovisok számára készített munkafüzetet is, benne 89 kreatív feladattal, színes illusztrációval és kifestővel. Ezek nemcsak segítenek felismerni és erősíteni a gyerekek pozitív érzelmi világát, de örök emlékként megmarad számukra, később is bármikor elővehetik és emlékezhetnek arra, hogy milyen módszereket tanultak a boldogságszintjük nevelésére.
220 oldalnyi hasznos tartalmat
225 személyiség- fejlesztő gyakorlatot
44 relaxációs gyakorlatot
22 meditációs gyakorlatot
10 témafeldolgozó mesét
10 letölthető dalt
10 kottát
10 keresztrejtvényt
10 boldogságfokozó technikát
elméleti hátteret minden témakörhöz
tippeket, ötleteket a boldogságóra foglalkozásokhoz
családi körben használható gyakorlatokat
A kézikönyv mellé rendeld meg az alsós iskolásoknak készített munkafüzetet is, amelyben 89 kreatív feladat segít elmélyíteni az egyes témákat.
A feladatok nemcsak segítenek felismerni és erősíteni a gyerekek pozitív érzelmi világát, de örök emlékként megmarad számukra, később is bármikor elővehetik és emlékezhetnek arra, hogy milyen módszereket tanultak a boldogságszintjük nevelésére.
270 oldalnyi hasznos tartalmat
238 személyiség- fejlesztő gyakorlatot
48 relaxációs gyakorlatot
11 meditációs gyakorlatot
11 témafeldolgozó mesét
10 letölthető dalt
10 kottát
149 témafeldolgozó idézetet
10 boldogságfokozó technikát
elméleti hátteret minden témakörhöz
tippeket, ötleteket a boldogságóra foglalkozásokhoz
családi körben használható gyakorlatokat
A kézikönyv mellé rendeld meg a felsős korosztálynak készített munkafüzetet is, amelybe írhatnak, rajzolhatnak a gyerekek, és 89 kreatív feladattal mélyíthetik el a megismert témákat, technikákat.
A feladatok nemcsak segítenek felismerni és erősíteni a gyerekek pozitív érzelmi világát, de örök emlékként megmaradnak számukra, később is bármikor elővehetik és emlékezhetnek arra, hogy milyen módszereket tanultak a boldogságszintjük nevelésére.
Kamaszkor: az identitásépítés időszaka
A kamaszkor egyik legfőbb kérdése: Ki vagyok én? A tizenévesek keresik önmagukat és helyüket a világban. Nagy szavakkal élve: keresik az életük értelmét, az életfeladatukat. De közben azt is, milyenek a társaikhoz képest, hogyan alakul majd a jövőjük, szerethetőek-e egyáltalán. Csupa fontos önismereti kérdés, amelyhez elsőként az eddigi életük, hátterük, múltjuk megismerése és értelmezése nyújthat támpontot. A kamaszok gyakran gondolnak a gyermekkorukra, kérdéseket tesznek fel a családjukról, óvodai és iskolai éveikről. Ez az önreflexió segít nekik elhelyezni magukat a világban, megismerni gyökereiket, újraértelmezni szüleikkel való kapcsolatukat és a családjuk helyét a világban. Éppen ezért ebben a korban különösen fontosak azok a gyakorlatok, amelyekben elmélyülhetnek ezekben a kérdésekben. Ezek a Bagdy Emőke által írt identitásépítő gyakorlatok a Boldogságóra kézikönyvben is helyet kaptak.
Prof. Dr. Bagdy Emőke szakmai közreműködésével
Tudományosan mért, igazoltan pozitív a hatása (ELTE PPK)
Több mint 100.000 gyermek vesz részt a programban
Több mint 7.000 boldogságóra csoport működik az országban
Prof. Oláh Attila boldogságkutató tudományos szaktanácsadásaival
1.500 Iskola és óvoda hivatalosan is képviseli a programot, mint Boldog Iskola és Óvoda
10 éve sikeres a program, 7 országban
4 nyelvre fordították már le (angol, német, szlovák, román), és működik a program Európa más országaiban is
„Elismerésre méltó, hogy világviszonylatban is az elsők között született meg a boldogság elérésének, fenntartásának és fokozásának lehetőségeit szisztematikusan áttekintő, rendszerbe foglaló és a boldogság megteremtésének útjait saját élmény gyakorlatokkal elevenné tevő élménypedagógiai program és boldogságóra tananyag az óvodás és iskolás korosztály számára.”
Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának Vezetője
„Azt szeretem a boldogságórákban, hogy olyan sok mindent megtanulhatok a szeretetről. Szeretem, hogy megnyílunk mindannyian egymás felé, utána sokkal könnyebb minden, reményt ad nehézségen és minden szomorúságom után is. Olykor minden nehéz és alig várom, hogy boldogságórán megkönnyebbüljek.” Szabó Sára tanuló
„Az tetszik a boldogságórákban, hogy megmondhatom a rossz érzéseimet. Azért jó, mert az osztályban nem lesz annyi veszekedés, bántás, és én is fejlődök.” Nagy Péter tanuló
„Szeretem a boldogságórát, mert jók a feladatok. Megbeszéljük a rossz és a jó tulajdonságokat. Megbeszéljük az érzéseinket. Játszunk és tanulunk is. Sokat tanulok belőle.” Kis Kata tanuló
„A boldogságórákban megtanultam, attól hogy valaki nem a barátunk, attól még segíthetünk neki. Azért szeretem a boldogságórákat, mert: játszunk, nevetünk, énekelünk. A boldogságóráknak a haszna: a rossz barátokból is lehetnek jó barátok, és a rossz gyerekből is lehet jó gyerek, a negatív gyerekből is lehet pozitív gyerek, kedvesebbek lettünk egymással.” Kemécsei Hanna tanuló
„Azért szeretem a boldogságórát, mert beszélgetünk a boldogságról, boldogok vagyunk és jobb lesz az osztály közössége. Emellett, meg tanulunk örülni az egész apró dolgoknak és kevesebb a veszekedés. Sok rajzot készítünk, ami a barátságról, boldogságról szólnak.” Borbás Georgina tanuló
„Azért szeretem a Boldogságórát, mert sokat játszunk. Jobban megismerem a barátaimat. Viccesek az órák és sokat nevetünk.” Papp László tanuló
„Szeretem a Boldogságórákat, mert mindig megoszthatom az érzéseimet.” Tóth Áron tanuló
Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, szupervízor, a pszichológiatudomány kandidátusa, 2010-től professor emerita, a Boldogságóra Program fővédnöke és a könyvsorozat társírója. 2017 szeptemberétől a boldogságórák kibővültek Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációs és meditációs programmal, ami speciálisan az adott korosztály fejlettségi szintjén lettek kidolgozva.
Bagdy Emőke életének minden pillanatát a körülötte lévő világ jobbá tételének szentelte. Büszkék vagyunk rá, hogy a Boldogságórák fejlesztői csapatában egy igazi példaképtől tanulhatunk.
Pedagógus, drámatanár, több mint 18 éves tanári tapasztalattal a háta mögött került a Boldogságóra fejlesztői csapatába, aki kreativitásával, alázatosságával és elkötelezettségével ma már vezető fejlesztője lett a programnak. Zita nemcsak az alsós könyveknek társírója, de minden kiadványban témaszerkesztőként aktív munkatárs volt.
Bölcsészként és pedagógusként végzett az ELTE BTK-n, majd Neveléstudományból doktorált az ELTE PPK-n. Főbb végzettségei: Coach, certified hypnotherapist, kapcsolatfejlesztő videotréner (VIG). 16 éve tanít felsőoktatásban a csecsemőgondozó szakiránytól, a pedagógusképzésen át a vezetőképzésig (ELTE PPK, AVKF, KRE, 2019-től az LFZE tanárképzésén docens) didaktikai, kommunikációs, konfliktuskezelési, alkalmazott vezetéselméleti és mentálhigiénés kurzusokat tartva. 2013-tól soft skill belső és külső trénerként dolgozik vállalatoknak és nevelési-oktatási intézményeknek. 2019-2022 között a Boldogságóra program szakmai koordinátora és trénere. Társfejlesztőként részt vett a Boldogságóra Erősség program kidolgozásában, és a mai napig szakmai munkatársként támogatja a program fejlődését. Videotrénerként 2013-tól dolgozik családokkal és pedagógusokkal, 2020-tól vezeti a Magyar Videotréning Egyesületet, ahol jelenleg junior-szupervizor.
Iskolapszichológus a debreceni Árpád Vezér Általános Iskolában tanított, ahová ő vezette be a boldogságórákat. Éva 2014-től több éven át tartott boldogságórákat. Óvodapedagógusként és gyermekpszichológusként szerzett tapasztalatainak köszönhetően az óvodás korosztálynak készült kézikönyvben való fejlesztői munkája minden óvodapedagógusnak és szülőnek nagy segítséget jelent majd.
Andrea mentálhigiénés szakember, fejlesztő óvodapedagógus, aki jelenleg a debreceni Kerekerdő óvodában segíti a kis ovisok fejlődését. Andrea írta a fejlesztő meséket az ovis boldogságóra témáihoz. Kreativitása, alázatossága, kedvessége és hitelessége elvarázsolta a program fejlesztői csapatát.