Kalandok kapuja – Kreatív problémamegoldó képességet fejlesztő kártyajáték
A Kalandok kapuja kártyajáték izgalmas és élvezetes kalandokon keresztül segít a gyermekednek bizonyítani talpraesettségét, fejleszteni önbizalmát, problémamegoldó képességét, kreatív gondolkodását és megküzdési képességeit.
A kártyákon varázslatos kalandokon kell keresztülmennetek, mesés helyzetekből kiutat találnotok, de hétköznapi szituációkkal is találkoztok majd, amikben épp úgy leleményre és kreativitásra van szükség a megoldáshoz. A játék célja, hogy fejlessze a gyerekek problémamegoldó képességét és kreatív gondolkodásmódját. A játék során a gyerekek különböző varázslatos kalandokon és hétköznapi kihívásokon keresztül tanulják meg, hogyan oldjanak meg helyzeteket kreatívan, és hogyan alakítsanak ki hatékony megküzdési stratégiákat.
Az élet a legizgalmasabb kaland: segíts a gyermekednek helytállni benne!
Szívmanó – Érzelmi intelligenciát fejlesztő kártyajáték
A magas érzelmi intelligenciájú gyerekek hatékonyabbak a konfliktusok kezelésében, mentálisan egészségesebbek, boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak, ezen kívül jobban teljesítenek az iskolában és az élet más területein is. A Szívmanó érzelmi intelligenciát fejlesztő kártyajáték kiváló eszköz arra, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan fejezzék ki és hogyan kezeljék érzelmeiket, miközben mások érzéseit is tiszteletben tartják. A kártyajáték használata segít a gyerekeknek, hogy megnyugodjanak nehéz érzelmi helyzetekben, mint például szomorúság vagy düh esetén, és játékos módon tanulhatnak meg egészséges megküzdési stratégiákat. Ezáltal jobban boldogulnak kihívásokkal teli körülmények között, fejlődnek társas kapcsolataik, és mélyebb barátságokat alakíthatnak ki. Fedezzétek fel együtt a Szívmanó kártyajáték segítségével az érzelemszabályozás varázslatos világát!
Fervágnerné Sándor Andrea Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda –
Az óvodai vegyes életkorú csoportomban használtam a kártyát. A játék alatt vidámság, motiváltság volt végig jelen, mert nagyon kíváncsiak voltak, mit rejt a következő kártya. A képek és megkezdett mondatok folyamatos beszélgetésre ösztönözték a résztvevőket, szívesen meséltek élményeket, történéseket, tapasztalatokat, érzéseket. A negatív érzelmek közül sokat a hála erejével át tudtunk formálni kellemes, jó érzelmekké. A gyerekeket arra ösztönözte a játék, hogy figyeljenek egymásra, meghallgassák társaikat, hozzá tegyenek tapasztalataikhoz, néha a képzelet szárnyán megfogalmazódtak kívánságaik is. A három féle kártyatömb, több játéklehetőséget rejt, így mindig motiválható a gyerekek részvétele. Nincsenek erőltetett megkötések, mindig van választási lehetőség. Nem volt még eddig olyan kártyajáték a kezemben, ami annyire fokozta volna a jókedvet, és ami intenzív beszélgetésre ösztönözte volna a gyerekeket. Hálás köszönetem a Szívmanó kártyáért!
Fervágnerné Sándor Andrea
Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda
Dombi Imréné Derecskei Bocskai István Általános Iskola –
A derű és ború kártyák segítségével csoportosítottuk az érzelmeket, megismertük az alapérzelmeket is. Gesztusokkal, arcjátékkal nagyon ügyesen játszották el a húzott kártyát, a gyerekek többnyire azonnal felismerték. Sokkal nehezebb volt az érzelemhez tartozó történet mesélése. Egyre bátrabban, és egyre többen vállalkoztak, hogy megosszák velünk gondolataikat. A húzott érzelemhez, történethez cselekvőkártyát is választottak a tanulók, ezeket el is játszottuk. Még nagyon sok lehetőséget látok a kártyákban, biztos hogy gyakran elő fog kerülni az óráimon. „Ez nagyon jó volt!” Ugye délután is játszhatunk vele?” „Otthon is jó lenne ez a kártya” „Már kicsengettek?” –mondták a gyerekek.
Dombi Imréné
Derecskei Bocskai István Általános Iskola
Fervágnerné Sándor Andrea Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda –
Megint egy nagyon szépen kivitelezett kártyajáték a Mental Focus-tól, amihez nem kell motiválás, mert a képet látva rögtön asztalhoz ülnek a gyerekek. Alig várták, hogy kinyissam a dobozt. Együtt raktuk ki a paklikat, amik kerek, és tégla formájú lapokból állnak. Nagyon tettszett nekik, hogy a történés kártyák kétoldalúak, választhattak melyiket olvassam fel. Az egyik oldal hétköznapi problémát rejt, a másik mesébe illőt. Mivel óvodások, a mesés képeket részesítették előnyben. Egy kicsit izgalmas, kicsit misztikus, teret ad a fantáziának, és persze hihetetlen erőket szabadít fel a gyerekekből, hisz most ők lehetnek a szuperhősök. A megoldásokhoz először keresgéltünk a kártyák közül, azután nehezítettünk, csak a felső lapot használhatták. Az ismert használati tárgyakról kiderült, hogy mi mindenre használhatóak. Öröm, nevetés, ötletroham, egy kis viccelődés, egy kis komolyság, minden érzelem jelen volt. Egy középső csoportos kisgyermek – aki egyébként csendes – önfeledten versenyzett a nagyobbakkal az ötletelésnél. A kártya nagyon sok lehetőséget rejt, nagyon vidám, esztétikus, ismert cselekményeket, tárgyakat tartalmaz. Épít a meglevő tudásra, fejleszti a kreatív gondolkodást, bővíti az ismereteket, bővül a szókincs, a kifejező készség erősödik. A megoldáshoz mindenkinek törnie kell a fejét, erősíti a csoport összetartozását, kooperatív feladat megoldását.
Nincs vége, csak abbahagyni lehet, mert a végtelenségig folytatható. Szívből ajánlom mindenkinek!
Fervágnerné Sándor Andrea
Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda
Berencsi-Eke Csilla Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola –
Ez a kártyajáték nagyon izgalmas, a gyerekek szerették. Különösen a varázslatos kalandok rész. Ott sokkal nagyobb szabadságot éreztek, és jobban használhatták a fantáziájukat. Fejleszti az együttműködést, az empátiát, és leginkább a problémamegoldó képességet.
Berencsi-Eke Csilla
Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola