Pillanatkapitány könyv
Pillanatkapitány kalandjain keresztül a gyerekek:
- megtanulják az érzelemszabályozás alapjait
- elsajátítják annak technikáját, hogyan irányítsák a figyelmüket;
- megtanulnak különböző önmegnyugtató technikákat, hogy könnyebben kezeljék a stresszt;
- megtanulják, hogyan ne ragadjanak bele a negatív gondolatok csapdájába;
- megtanulják lecsendesíteni a belső kritikus hangjukat;
- megtanulják hogyan legyenek nyitottabbak és elfogadóbbak önmagukkal és másokkal.
A Pillanatkapitány program interaktív meséken, játékos gyakorlatokon és beszélgetéseken keresztül vezeti be a gyerekeket a mindfulness, vagyis a tudatos jelenlét világába.
A program célja, hogy a gyermekek megtanulják hogyan viszonyuljanak az érzésekhez, gondolatokhoz és hogyan hozhatják vissza a figyelmüket oda, amit éppen csinálnak.
- 228 oldalnyi hasznos tartalom a kézikönyvben
- 85 játékos érzelemszabályozás- és figyelemkontroll-gyakorlat
- 9 interaktív mindfulness mese
- 10 hetes foglalkozásterv
- 36 meseillusztráció
- óvodai, iskolai és otthoni körben is használható gyakorlatok
- 10 témakör elméleti háttere
- tippek és ötletek a foglalkozásokhoz
- számos látványos, színes kép és illusztráció
Kalandok kapuja – Kreatív problémamegoldó képességet fejlesztő kártyajáték
A Kalandok kapuja kártyajáték izgalmas és élvezetes kalandokon keresztül segít a gyermekednek bizonyítani talpraesettségét, fejleszteni önbizalmát, problémamegoldó képességét, kreatív gondolkodását és megküzdési képességeit.
A kártyákon varázslatos kalandokon kell keresztülmennetek, mesés helyzetekből kiutat találnotok, de hétköznapi szituációkkal is találkoztok majd, amikben épp úgy leleményre és kreativitásra van szükség a megoldáshoz. A játék célja, hogy fejlessze a gyerekek problémamegoldó képességét és kreatív gondolkodásmódját. A játék során a gyerekek különböző varázslatos kalandokon és hétköznapi kihívásokon keresztül tanulják meg, hogyan oldjanak meg helyzeteket kreatívan, és hogyan alakítsanak ki hatékony megküzdési stratégiákat.
Az élet a legizgalmasabb kaland: segíts a gyermekednek helytállni benne!

Az íróról
BAGDI BELLA
Pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője. 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt Boldogságóra foglalkozásokon, amit a tanulók sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy tudományosan megalapozott módszerekkel támogassa az emberek lelki egészségét, és ezáltal egy boldogabb, egészségesebb és együttérzőbb társadalom kialakulásához járuljon hozzá. Legismertebb kiadványai a Boldogságóra könyvsorozatok és a Pozitivity fejlesztő játékok.
Díjak:
- Boldogságóra OTP Fáy Oktatási Innovációs díj – alsós tagozat kategóriában, 2024.
- HundrED’s Global Collection of the most impactful and scalable innovations for 2025.
A HundrED tudomány-alapú oktatási programokat felkaroló szervezete a Boldogságóra Programot beválasztotta a világ 100 leghatásosabb iskolai innovációs programjai közé, és szerepel a HundrED Global Collection 2025-ös kiadványában.
Tóth Diána, pedagógus –
Édesanyaként, gyakorló pedagógusként kiemelkedően fontosnak tartom, hogy segítséget, iránymutatást tudjak nyújtani a gyermekeknek a hétköznapi nehézségeik, események feldolgozásában, értelmezésében. A Pillanatkapitány című hiánypótló könyv gyakorlati útmutatásai ebben nyújtanak rendkívüli segítséget. Csodálatos látni és megtapasztalni, amikor a gyerekek egy-egy helyzetben maguk használják a tanult légzéstechnikákat, valamint beszámolnak arról, hogy képesek voltak tudatosítani, hogy Kóborlót, a kiskutyát, mint kalandozó gondolatot visszahívták. A Varázscsákó felvételével képesekké válnak a jelen pillanatra összpontosítani, és már a saját 10 éves Kislányom engem is figyelmeztet, ha úgy adódik, hogy vegyem fel a Varázscsákómat, mert sokkal jobban fogom érezni magam, ha a MOST-ra figyelek. A jövőre vonatkozóan meghatározónak tartom, hogy a tanult elemeket, technikákat beépítsük a mindennapi életünkbe, mindezek a családunk szokásaivá váljanak. A Pillanatkapitánnyal kulcsot kaptam a kezembe, hogy egy olyan különleges világ kapuit nyissam ki a Gyermekek előtt, amely létezéséről talán nem is tudtak. Végtelenül hálás és boldog vagyok! Köszönöm
Azóta már a sajátomon felül, további két példányt is rendeltem ajándékba. Azért ajánlanám, mert a saját bőrömön és a gyermekem megváltozott hozzáállásából tapasztaltam meg, mennyire rendkívül jó gyakorlati és használható eszközöket ad a kezünkbe a könyv.
Tóth Diána, pedagógus
Andi, pedagógus –
Magával ragadott és nagyon lelkessé tett. Remek, ahogyan fel van építve, benne sok-sok hasznos dolog a gyerekek számára. Nagyon gazdag, sokféle témát érint és tevékenységet lehet hozzá kapcsolni. Egy másodikos osztálynál kezdtük el heti foglalkozások formájában feldolgozni. Hálás köszönet!
Andi, pedagógus
Kinga, pedagógus –
Nagyon sok jó gyakorlatot tartalmaz. Egyszerű, rövid történetek. Eddigi tapasztalat alapján a gyerekek is szeretik.
Kinga, pedagógus
Ildikó –
Nagyon hálás vagyok. Ez a könyv nagyon sokat tud segíteni azoknak a szülőknek akik nem tudják okosan orvosolni a gyermekük vagy unokájuk viselkedését. Ezért köszönöm! Nekem nagy segítségemre volt és lesz még a közeljövőben is. Nagyon sok új, pozitív gondolattal és technikával ismertet meg. Óvodákban, iskolákban nagyon hasznos tudna lenni a gyerekek nevelésében. Szeretném ha minél több óvodás és iskolás megismerné Pillanatkapitányt és a varázscsákó titkát!
Ildikó
Berencsi-Eke Csilla Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola –
Ez a kártyajáték nagyon izgalmas, a gyerekek szerették. Különösen a varázslatos kalandok rész. Ott sokkal nagyobb szabadságot éreztek, és jobban használhatták a fantáziájukat. Fejleszti az együttműködést, az empátiát, és leginkább a problémamegoldó képességet.
Berencsi-Eke Csilla
Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Fervágnerné Sándor Andrea Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda –
Megint egy nagyon szépen kivitelezett kártyajáték a Mental Focus-tól, amihez nem kell motiválás, mert a képet látva rögtön asztalhoz ülnek a gyerekek. Alig várták, hogy kinyissam a dobozt. Együtt raktuk ki a paklikat, amik kerek, és tégla formájú lapokból állnak. Nagyon tettszett nekik, hogy a történés kártyák kétoldalúak, választhattak melyiket olvassam fel. Az egyik oldal hétköznapi problémát rejt, a másik mesébe illőt. Mivel óvodások, a mesés képeket részesítették előnyben. Egy kicsit izgalmas, kicsit misztikus, teret ad a fantáziának, és persze hihetetlen erőket szabadít fel a gyerekekből, hisz most ők lehetnek a szuperhősök. A megoldásokhoz először keresgéltünk a kártyák közül, azután nehezítettünk, csak a felső lapot használhatták. Az ismert használati tárgyakról kiderült, hogy mi mindenre használhatóak. Öröm, nevetés, ötletroham, egy kis viccelődés, egy kis komolyság, minden érzelem jelen volt. Egy középső csoportos kisgyermek – aki egyébként csendes – önfeledten versenyzett a nagyobbakkal az ötletelésnél. A kártya nagyon sok lehetőséget rejt, nagyon vidám, esztétikus, ismert cselekményeket, tárgyakat tartalmaz. Épít a meglevő tudásra, fejleszti a kreatív gondolkodást, bővíti az ismereteket, bővül a szókincs, a kifejező készség erősödik. A megoldáshoz mindenkinek törnie kell a fejét, erősíti a csoport összetartozását, kooperatív feladat megoldását.
Nincs vége, csak abbahagyni lehet, mert a végtelenségig folytatható. Szívből ajánlom mindenkinek!
Fervágnerné Sándor Andrea
Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda
Meklerné Balogh Erika tanító, Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi –
Nagy izgalommal kezdtük meg kalandozásunkat a tudatos jelenlét világába Pillanatkapitánnyal. Pedagógusként hatalmas szükségét éreztem egy segítő társnak, akihez bizalommal fordulhatnak az osztályomba járó gyerekek a mindennapjaik során.
Pillanatkapitányban egy olyan társat kaptak a gyerekek, aki együtt kalandozik velük ezen az úton, segítve és támogatva őket.
Szívből ajánlom a könyvet minden kollégámnak, akik segítséget szeretnének nyújtani a rá bízott gyermekeknek ezen a nehéz, de pozitív gondolkodással inkább kalandos úton.
Meklerné Balogh Erika
tanító, Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi