Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel
A boldogság nem pusztán annyit tesz értünk, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Kutatások eredményei igazolják, hogy a pozitív érzelmeknek nagyon fontos szerepük van a lelki egészségünk megteremtésében. Kiderült, hogy a boldogság rengeteg járulékos haszonnal jár a tinédzserek életében:
Jobb mentális egészség: A boldogabb tinédzserek ellenállóbbak a depresszióval, a szorongással és más mentális problémákkal szemben.
Jobb fizikai egészség: A boldogság erősíti az immunrendszert, csökkenti a stressz negatív hatásait és hozzájárul a pihentető alváshoz.
Jobb tanulmányi eredmények: A boldogabb tinédzserek motiváltabbak, jobban képesek koncentrálni, és kiemelkedőbben teljesítenek az iskolában.
Erősebb kapcsolatok: A boldogság elősegíti az empátiát, a kommunikációs készségeket és a tartalmas kapcsolatok kialakítását.
Magasabb önbecsülés: A boldogabb tinédzserek jobban elfogadják önmagukat, és magabiztosabbak a képességeikben.
Bagdi Bella pszichológus, Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus és pszichoterapeuta valamint Szarka Emese neveléstudományi szakértő ebben a könyvben gyakorlati eszköztárat kínál a serdülők személyiségfejlődésének támogatásához az identitásépítés és a pozitív pszichológia kutatási eredményein alapuló boldogságstratégiák felfedezésén keresztül.
Legyél akár tanár, szülő vagy fiatalokkal foglalkozó szakember, ez a könyv értékes forrásként szolgálhat számodra. A gyakorlatok könnyen beilleszthetők iskolai órákba, csoportfoglalkozásokba vagy ifjúsági programokba.
A Boldogságóra kézikönyvben a különböző témáknak megfelelően több tucatnyi érdekes, kreatív, fejlesztő feladat kapott helyet, amelyek mind a boldogság megélésére, a pozitív gondolkodás fejlesztésére és az énkép, önbecsülés növelésére koncentrálnak.
Mit tartalmaz a Boldogságóra 14-20 éves korosztálynak szóló kézikönyv?
A fiatal felnőtt korosztálynak szóló Boldogságóra kézikönyv 10 egymásra épülő témából áll, amelyek a fiatalok fejlettségi szintjén foglalkoznak a boldogság különböző összetevőivel, feltételeivel:
- Boldogságfokozó hála
- Optimizmus gyakorlása
- Kapcsolatok ápolása
- Boldogító jócselekedetek
- Célok kitűzése és elérése
- Megküzdési stratégiák
- Apró örömök élvezete
- Megbocsátás
- Testmozgás
- Fenntartható boldogság
A könyv egy külön fejezetet szentel az identitásépítésnek is, melynek szerzője Prof. Dr. Bagdy Emőke.
Boldogságórák otthon és az iskolában!
Az óravázlatok mindenkinek segítenek, akik szeretnének boldogságórát tartani. Tehát, ha te nem pedagógusként, hanem szülőként, vagy más segítő szakmában dolgozó szakemberként szeretnél segíteni a gyerekeknek, illetve fiatal felnőtteknek, akkor ez a könyv számodra is nagy segítséget jelentenek!
Neked ajánljuk a Boldogságóra kézikönyvet és munkafüzetet, ha
- pedagógusként szeretnéd bevezetni a Boldogságórákat az iskolában,
- az értelmi nevelésen túl, a gyerekek lelki nevelését is fontosnak tartod,
- szeretnél hasznos, a mindennapokban is hasznosítható készségeket adni a gyerekeknek,
- összetartó, szoros osztályközösséget szeretnél kialakítani,
- szeretnéd, hogy a felsős korosztály könnyebben, magabiztosabban oldja meg a mindennapi kihívásokat,
- szeretnéd hatékonyabban kezelni a problémás fiatalokat,
- a boldogság tanítása mellett szeretnél te is egyre boldogabb lenni,
- szülőként szeretnéd, hogy a gyermeked személyiségfejlesztő és boldogságszintnövelő technikákat tanuljon.
A Boldogságóra Program garantáltan működik
- Prof. Dr. Bagdy Emőke szakmai közreműködésével
- Prof. Oláh Attila boldogságkutató tudományos szaktanácsadásaival
- Tudományosan mért, igazoltan pozitív a hatása (ELTE PPK)
- Bagdi Bella által elindított Boldogságóra Program több mint 10 éves tapasztalatával
- 1500 iskola és óvoda hivatalosan is képviseli a programot, akik elnyerték a Boldog Iskola és Óvoda címet
- Több mint 7000 boldogságóra csoport működik az országban
- Több mint 100.000 gyermek vesz részt boldogságórákon
- 10 éve sikeres a program Magyarországon
A Boldogságórákról
A Boldogságórákat Magyarországon 2014 szeptemberében indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében Bagdi Bella, az alapítvány elnöke. A program célja, hogy a felnövekvő generáció számára egyre inkább természetessé váljon a pozitív életszemlélet, az optimizmus, hogy magabiztos, pozitív énképpel rendelkező és önmagukat szerető és elfogadó felnőttek legyenek a gyerekekből.
Azóta az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportja bebizonyította, hogy a Boldogságórák csökkentik a gyerekek szorongását, erősítik az önbizalmukat, kiegyensúlyozottá és magabiztossá teszik őket.
Reviews
There are no reviews yet.