A Kalandok kapuja kártyajáték izgalmas és élvezetes kalandokon keresztül segít a gyermekednek bizonyítani talpraesettségét, fejleszteni önbizalmát, problémamegoldó képességét, kreatív gondolkodását és megküzdési képességeit.
Hogyan legyen kreatívabb, talpraesettebb és életrevalóbb a gyermeked?
Szülőként azt szeretnéd, ha a gyermeked megállná a helyét az életben, ha gond nélkül birkózna meg az élet kisebb-nagyobb kihívásaival. Ugyanakkor néha bátortalan, félénk, megijed egy-egy nagyobb feladattól, úgy érzi nem tudja mit csináljon. Néha még abba se vág bele, amiről tudod, hogy képes rá. Ezért ott van benned az aggodalom: mi lesz vele később?
- Hogyan lehetne fejleszteni a problémamegoldó-képességét?
- Hogyan lehetne meghozni a bátorságát, a motivációját?
- Mit tehetsz, hogy szívesen vágjon bele új dolgokba?
- Mit tehetsz azért, hogy nehéz helyzetekben kreatív megoldásokat találjon?
Valójában azzal tudsz neki segíteni, amit a legszívesebben csinál: játékkal. A játék nem puszta szórakozás, hanem a tanulás legjobb eszköze. Játék közben próbára teheti önmagát és képességeit, új helyzeteket ismerhet meg, kevésbé tartják vissza a gátlásai, amik a hétköznapi életben elvehetik a kedvét a próbálkozástól.
A Kalandok kapuja kártyajáték pont ebben segíthet nektek. A kártyákon varázslatos kalandokon kell keresztülmennetek, mesés helyzetekből kiutat találnotok, de hétköznapi szituációkkal is találkoztok majd, amikben épp úgy leleményre és kreativitásra van szükség a megoldáshoz.
A játék célja, hogy fejlessze a gyerekek problémamegoldó képességét és kreatív gondolkodásmódját. A játék során a gyerekek különböző varázslatos kalandokon és hétköznapi kihívásokon keresztül tanulják meg, hogyan oldjanak meg helyzeteket kreatívan, és hogyan alakítsanak ki hatékony megküzdési stratégiákat.
Miért fontos a gyermekek problémamegoldó képességének fejlesztése?
A gyermekek problémamegoldó képessége alapvető szerepet játszik a későbbi életükben is:
- A problémamegoldó képesség segít a gyerekeknek önállóbbá válni és abban is, hogy képesek legyenek megbirkózni a mindennapi kihívásokkal. A jobb problémamegoldó képességgel rendelkező gyerekek jobban tudnak alkalmazkodni a változó körülményekhez és hatékonyabban tudják kezelni a nehézségeket.
- A problémamegoldás során a gyerekek kritikus gondolkodási képességei is fejlődnek. Megtanulják elemezni a helyzeteket, azonosítani a lehetséges megoldásokat, értékelni a különböző megközelítéseket és kiválasztani a legmegfelelőbbet, ami elősegíti az intelligencia és a gondolkodási folyamatok fejlődését.
- Amikor a gyerekek sikeresen megoldanak egy problémát, növekszik az önbizalmuk és önértékelésük. Ez a pozitív megerősítés motiválja őket, hogy bátrabban nézzenek szembe új kihívásokkal és bízzanak saját képességeikben.
- A problémamegoldás gyakran együttműködést és kommunikációt igényel másokkal. A gyerekek megtanulják, hogyan dolgozzanak csapatban, hogyan osszák meg ötleteiket és hogyan hallgassák meg mások véleményét. Ezt támogatja a Kalandok kapuja kártyajátékban a kooperatív játék mód is.
- A problémamegoldás során a gyerekek érzelemkezelése is fejlődik, különösen a frusztráció és a stressz tekintetében.
- A kreatív gondolkodás és az innováció szorosan kapcsolódik a problémamegoldáshoz. A gyerekek megtanulják, hogyan találjanak újszerű megoldásokat a kihívásokra. Ez a képesség különösen értékes a gyorsan változó világban.
- A problémamegoldó képességek fejlesztése pozitívan hat az iskolai teljesítményre is. Azok a gyerekek, akik hatékony problémamegoldók, jobban tudnak koncentrálni, kitartóbbak és motiváltabbak a tanulásban. Emellett könnyebben értik meg a komplex fogalmakat és összefüggéseket.
Azt szeretnéd, hogy sikeresebb, magabiztosabb legyen a gyermeked? A jobb problémamegoldó képességre mindenképpen szüksége lesz hozzá!
Hogyan játszhatjátok a Kalandok kapuja játékot?
A játékot kétféle módban játszhatjátok:
A kooperatív játékmódban a játékosok nem egymással versenyeznek, hanem együtt próbálnak minél több kalandot átélni és minél több kihívást megoldani. Így vagy együtt nyernek vagy együtt veszítenek. Ez a közös játékélmény elősegíti az együttműködést és a csapatmunkát, miközben szórakoztató és izgalmas kalandokat kínál a legfiatalabb felfedezők számára.
A kompetitív játékmód lehetőséget ad a tapasztaltabb felfedezők számára, hogy egymással is versenyezzenek. Ebben a módban az a játékos győz, aki elsőként teljesíti a küldetéseket. Bár a versengés jelen van, a hangsúly továbbra is a szórakozáson és a játék örömén marad, így mindenki élvezheti a kihívásokat és a kalandokat.
Milyen korú gyerekek játszhatnak vele?
A játékot 3-12 éves korú gyerekeknek ajánljuk, így a család kisebb és nagyobb tagjai is együtt tudnak játszani.
Hányan játszhattok vele?
A játékkal 1-6 fő játszhat egyszerre, így akár csak magában szeretne velük játszani a gyermeked, akár a családban vagy egy iskolai-óvodai csoportban is használhatjátok őket.
Mennyi ideig tart a játék?
A játék időtartama 15-20 perc, így akár egy sűrű hétköznap estén is elővehetitek vagy egy kiránduláson megpihenve is játszhattok vele.
Mit tartalmaz a játék?
- 20 db Kalandkártya, amelynek egyik oldalán egy varázslatos kaland, a másik oldalán egy hétköznapi kaland található.
- 20 db Eszközkorong, amely olyan tárgyakat, eszközöket ábrázol, amelyek segíthetnek megoldani a kalandkártyákon található helyzeteket.
- 14 db Képességkorong, amelyek plusz segítséget nyújthatnak a nehéz helyzetek megoldásában.
- 1 db Kalandok kapuja / Vezető felfedező kártya
- 1 db Titokzatos éjszaka / Csodálatos nappal kártya
- 2 db Megoldókártya a kalandokhoz
- 1 db Eszközlista
- 1 db Képességlista
- Játékfüzet
Dombi Imréné Derecskei Bocskai István Általános Iskola –
Több évtizedes gyakorló pedagógusi múlttal rendelkezve próbálom megfejteni a gyerekek kifejezőkészség szegényességének okát. Több oka van. A legjelentősebb az „otthoni némaság”. Sajnos, ez alapvető gátja a kifejezőkészség fejlődésének. A munkában hajszolt szülő nyugalmat akar este maga körül. A gyermek is fáradtan tér haza, de ő beszélne, beszámolna élete nagy eseményeiről, gondjairól, de apja, anyja elhallgattatja. Nem érdektelenségből. Csak hát ők is tele vannak problémákkal. A nyelv a gondolkozásnak és az emberek egymás közötti érintkezésének legfontosabb eszköze. Nélküle lehetetlenné válna a közösségi élet. A tanár az iskolában: kulcsember, referenciaszemély bármilyen tantárgyat tanít. Személyisége varázs, mely semmi mással nem pótolható. Feladata, hogy segítse kibontakozni a gyermekekben a gondolatok, érzelmek kifejezésének képességét, szóban és írásban egyaránt.
Megoldás lehet a gyerekekkel való minél több beszélgetés, amihez kiváló játékos eszköz a Kalandok kapuja kártyajáték, ami fejleszti a kreatív problémamegoldó és megküzdési képességet varázslatos kalandokkal. A hétköznapi szituációk olyan életbátorságot adnak, amik segítik a hatékony megküzdési stratégiák kialakulását. Az otthoni „némák” is beszélni kezdenek, dőlnek belőlük a jobbnál jobb ötletek. Szívet melengető volt látni és hallani, ahogy az eszközkorongokon lévő tárgyak segítségével a leglehetetlenebb helyzetre is találtak megoldást. A képességkorongokat imádták, együttműködve, csapatmunkában töltötték meg a sikeralbumot. Még izgalmasabb volt a játék, amikor az eszközkorongokat lefordítottuk, és emlékezetből fordítottak fel egyet. Vicces megoldásokat találtak ki, amin jókat nevettünk.
Dombi Imréné
Derecskei Bocskai István Általános Iskola
Berencsi-Eke Csilla Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola –
Ez a kártyajáték nagyon izgalmas, a gyerekek szerették. Különösen a varázslatos kalandok rész. Ott sokkal nagyobb szabadságot éreztek, és jobban használhatták a fantáziájukat. Fejleszti az együttműködést, az empátiát, és leginkább a problémamegoldó képességet.
Berencsi-Eke Csilla
Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Fervágnerné Sándor Andrea Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda –
Megint egy nagyon szépen kivitelezett kártyajáték a Mental Focus-tól, amihez nem kell motiválás, mert a képet látva rögtön asztalhoz ülnek a gyerekek. Alig várták, hogy kinyissam a dobozt. Együtt raktuk ki a paklikat, amik kerek, és tégla formájú lapokból állnak. Nagyon tettszett nekik, hogy a történés kártyák kétoldalúak, választhattak melyiket olvassam fel. Az egyik oldal hétköznapi problémát rejt, a másik mesébe illőt. Mivel óvodások, a mesés képeket részesítették előnyben. Egy kicsit izgalmas, kicsit misztikus, teret ad a fantáziának, és persze hihetetlen erőket szabadít fel a gyerekekből, hisz most ők lehetnek a szuperhősök. A megoldásokhoz először keresgéltünk a kártyák közül, azután nehezítettünk, csak a felső lapot használhatták. Az ismert használati tárgyakról kiderült, hogy mi mindenre használhatóak. Öröm, nevetés, ötletroham, egy kis viccelődés, egy kis komolyság, minden érzelem jelen volt. Egy középső csoportos kisgyermek – aki egyébként csendes – önfeledten versenyzett a nagyobbakkal az ötletelésnél. A kártya nagyon sok lehetőséget rejt, nagyon vidám, esztétikus, ismert cselekményeket, tárgyakat tartalmaz. Épít a meglevő tudásra, fejleszti a kreatív gondolkodást, bővíti az ismereteket, bővül a szókincs, a kifejező készség erősödik. A megoldáshoz mindenkinek törnie kell a fejét, erősíti a csoport összetartozását, kooperatív feladat megoldását.
Nincs vége, csak abbahagyni lehet, mert a végtelenségig folytatható. Szívből ajánlom mindenkinek!
Fervágnerné Sándor Andrea
Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda