Pillanatkapitány könyv
Pillanatkapitány kalandjain keresztül a gyerekek:
- megtanulják az érzelemszabályozás alapjait
- elsajátítják annak technikáját, hogyan irányítsák a figyelmüket;
- megtanulnak különböző önmegnyugtató technikákat, hogy könnyebben kezeljék a stresszt;
- megtanulják, hogyan ne ragadjanak bele a negatív gondolatok csapdájába;
- megtanulják lecsendesíteni a belső kritikus hangjukat;
- megtanulják hogyan legyenek nyitottabbak és elfogadóbbak önmagukkal és másokkal.
A Pillanatkapitány program interaktív meséken, játékos gyakorlatokon és beszélgetéseken keresztül vezeti be a gyerekeket a mindfulness, vagyis a tudatos jelenlét világába.
A program célja, hogy a gyermekek megtanulják hogyan viszonyuljanak az érzésekhez, gondolatokhoz és hogyan hozhatják vissza a figyelmüket oda, amit éppen csinálnak.
- 228 oldalnyi hasznos tartalom a kézikönyvben
- 85 játékos érzelemszabályozás- és figyelemkontroll-gyakorlat
- 9 interaktív mindfulness mese
- 10 hetes foglalkozásterv
- 36 meseillusztráció
- óvodai, iskolai és otthoni körben is használható gyakorlatok
- 10 témakör elméleti háttere
- tippek és ötletek a foglalkozásokhoz
- számos látványos, színes kép és illusztráció
Pozitivity – a Pozitív gondolkodás társasjátéka
A P O Z I T I V I T Y társasjáték a gyermekek és felnőttek személyiségfejlődését, valamint a társ- és csoportismereti folyamatokat segíti. Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat, és az erősségekre irányítja a figyelmet.
A kisiskolásoktól a középiskolásokig bármelyik korosztály számára tartalmas és kellemes időtöltés lehet, és felnőttek számára is jó kikapcsolódási lehetőség. A játék jelentősen segíti a családtagok érzelmi kötelékének erősítését.
A másokkal töltött minőségi idő kulcseleme a boldog életnek és a kutatók szerint a boldogság receptjének legfontosabb összetevője is, mert a boldogság leginkább kapcsolataink minőségének függvénye. A POZITIVITY társasjáték pedig a minőségi időtöltésre ad lehetőséget, ahol jó hangulat, móka, kacagás tölti be a teret.
A játéknak feszültségcsökkentő és személyiségformáló hatása van. Fejleszti a játékosok problémamegoldó képességét. A POZITIVITY feladatain keresztül a játékosok megtanulják pozitív módon értelmezni a környezetüket és konstruktívan hozzáállni a kihívásokhoz. Hozzájárul az empátia képesség erősödéséhez, a segítőkészség fokozásához, a társak sikere feletti öröm érzéséhez.

Az íróról
BAGDI BELLA
Pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője. 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt Boldogságóra foglalkozásokon, amit a tanulók sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy tudományosan megalapozott módszerekkel támogassa az emberek lelki egészségét, és ezáltal egy boldogabb, egészségesebb és együttérzőbb társadalom kialakulásához járuljon hozzá. Legismertebb kiadványai a Boldogságóra könyvsorozatok és a Pozitivity fejlesztő játékok.
Díjak:
- Boldogságóra OTP Fáy Oktatási Innovációs díj – alsós tagozat kategóriában, 2024.
- HundrED’s Global Collection of the most impactful and scalable innovations for 2025.
A HundrED tudomány-alapú oktatási programokat felkaroló szervezete a Boldogságóra Programot beválasztotta a világ 100 leghatásosabb iskolai innovációs programjai közé, és szerepel a HundrED Global Collection 2025-ös kiadványában.
Pintér Szilvia –
„Tanár vagyok, és az órákon nagy hasznát tudom venni. Beszélgetésindító, közösségépítő ereje van. A gyerekek nagyon szeretnek vele játszani. Megtanít magunkról beszélni”
Pintér Szilvia
Victor Jánosné –
„Izgalmas, váratlan, fordulatos, változatos, időnként vicces. Beváltotta a hozzá fűzött reményeimet, élvezték a gyerekek, sőt a felnőttek is. A variálhatósága, színessége, aktivitásra sarkaló feladatai nagyon tetszenek”
Victor Jánosné
Papp István –
„Óriási. Már több családtag is beszerezte, miután kipróbálták nálunk. Jó hangulatot teremt a családban, abszolút fejleszti a családi légkört”
Papp István
Dávidné Kovács Ildikó –
„Hatalmas élmény! A mindennapok része nálunk. Már a 3 éves kislányom is bekapcsolódott, ő is szívesen mesél. Eddig ő volt a szívecske osztó 🙂 Nővérem is megvette, nekik is nagyon tetszik! Felvidít! A gyerekek is nyitottabbak a mindennapi történésekre”
Dávidné Kovács Ildikó
Erika, pedagógus –
Fantasztikus könyv, a történet magával ragadó, nyelvezete érthető és követhető mind a kisebbek, mind a nagyobbak számára. Nagyon tetszik, hogy a pszichológiai háttér is helyt kapott benne, a foglalkozások menete világos és követhető a nem pedagógusok számára is. A feladatok, gyakorlatok sokszínűek, hasznosak és nagy segítséget nyújtanak a gyerekeknek és a felnőtteknek is. Négy és fél éves kisfiammal olvassuk, dolgozzuk fel az ő szintjén, imádja a sztorit, a szereplőket és a meditáciòkkal is ismerkedik, esténként az elalvásnál az Elemlámpás gyakorlatot gyakran kéri, segít neki ellazulni és gyorsan álomba merülni. Gyakran hívjuk Pillanatkapitányt egy-egy nehezebb helyzet után, hogy adjon tanácsot, hogyan lehetne az érzelmeit jobban kezelni. Kisfiam számára egy képzeletbeli baráttá vált.
Mind szülőknek, mind pedagógusoknak ajánlom. Már kisebbeknek is jól érthető a történet, de a nagyobbakat is leköti. A szülőknek hatalmas segítséget nyújt a gyerekek érzelmi fejlesztéséhez. Pedagógusként alig várom, hogy az iskolában elkezdjük a programot. Nagyon jó kiegészítője lesz a Boldogságòráknak.
Erika, pedagógus
Tóth-Szilágyi Krisztina –
Megvettem tavaly félévkor a könyvet. Az 5. kalandig jutottunk el a kis elsőseimmel. Idén folytatjuk. A gyerekeket teljesen elvarázsolta. Véleményem szerint is egy csoda. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Remélem lesz folytatása is. Az áráról pedig egyrészt csak annyit, hogy ez a könyv bármennyibe is kerülne megérné az árát, mert a maga nemében egyedülálló.
Tóth-Szilágyi Krisztina
Berki-Kiss Erika –
Mi tegnap kaptuk meg a könyvet 3 kártyacsomaggal. Tegnap neki is kezdtem a bevezetőnek, hogy hogyan is használjuk a könyvet és a kártyákat. Ma a 6 és a két 9 évesemmel kipróbáltuk az egyik kártyát. Nevettek és élvezték a játékot, én pedig máris kaptam egy-két plusz infót a rejtett érzelmeikről. Ők és én is kíváncsian várjuk a folytatást holnap. Beépitjük a mindennapjainkba.
Berki-Kiss Erika
Bozsóné Kotroczó Anett –
3 napja jött meg a könyv, az 5 és fél meg a 3 és fél éves lányom imádják! Én is nagyon szeretem olvasni, annyira részletesek a leírások, hogy a képzeletünk szabadon szárnyalhat. És alaposan meg is tudjuk beszélgetni közben, ki merre jár 😃 Ma a kicsi utazáshoz is hozta magával ☺️
Bozsóné Kotroczó Anett
Meklerné Balogh Erika tanító, Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi –
Nagy izgalommal kezdtük meg kalandozásunkat a tudatos jelenlét világába Pillanatkapitánnyal. Pedagógusként hatalmas szükségét éreztem egy segítő társnak, akihez bizalommal fordulhatnak az osztályomba járó gyerekek a mindennapjaik során.
Pillanatkapitányban egy olyan társat kaptak a gyerekek, aki együtt kalandozik velük ezen az úton, segítve és támogatva őket.
Szívből ajánlom a könyvet minden kollégámnak, akik segítséget szeretnének nyújtani a rá bízott gyermekeknek ezen a nehéz, de pozitív gondolkodással inkább kalandos úton.
Meklerné Balogh Erika
tanító, Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi