Pillanatkapitány könyv
Pillanatkapitány kalandjain keresztül a gyerekek:
- megtanulják az érzelemszabályozás alapjait
- elsajátítják annak technikáját, hogyan irányítsák a figyelmüket;
- megtanulnak különböző önmegnyugtató technikákat, hogy könnyebben kezeljék a stresszt;
- megtanulják, hogyan ne ragadjanak bele a negatív gondolatok csapdájába;
- megtanulják lecsendesíteni a belső kritikus hangjukat;
- megtanulják hogyan legyenek nyitottabbak és elfogadóbbak önmagukkal és másokkal.
A Pillanatkapitány program interaktív meséken, játékos gyakorlatokon és beszélgetéseken keresztül vezeti be a gyerekeket a mindfulness, vagyis a tudatos jelenlét világába.
A program célja, hogy a gyermekek megtanulják hogyan viszonyuljanak az érzésekhez, gondolatokhoz és hogyan hozhatják vissza a figyelmüket oda, amit éppen csinálnak.
- 228 oldalnyi hasznos tartalom a kézikönyvben
- 85 játékos érzelemszabályozás- és figyelemkontroll-gyakorlat
- 9 interaktív mindfulness mese
- 10 hetes foglalkozásterv
- 36 meseillusztráció
- óvodai, iskolai és otthoni körben is használható gyakorlatok
- 10 témakör elméleti háttere
- tippek és ötletek a foglalkozásokhoz
- számos látványos, színes kép és illusztráció
Szívmanó – Érzelmi intelligenciát fejlesztő kártyajáték
A magas érzelmi intelligenciájú gyerekek hatékonyabbak a konfliktusok kezelésében, mentálisan egészségesebbek, boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak, ezen kívül jobban teljesítenek az iskolában és az élet más területein is. A Szívmanó érzelmi intelligenciát fejlesztő kártyajáték kiváló eszköz arra, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan fejezzék ki és hogyan kezeljék érzelmeiket, miközben mások érzéseit is tiszteletben tartják. A kártyajáték használata segít a gyerekeknek, hogy megnyugodjanak nehéz érzelmi helyzetekben, mint például szomorúság vagy düh esetén, és játékos módon tanulhatnak meg egészséges megküzdési stratégiákat. Ezáltal jobban boldogulnak kihívásokkal teli körülmények között, fejlődnek társas kapcsolataik, és mélyebb barátságokat alakíthatnak ki. Fedezzétek fel együtt a Szívmanó kártyajáték segítségével az érzelemszabályozás varázslatos világát!

Az íróról
BAGDI BELLA
Pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője. 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt Boldogságóra foglalkozásokon, amit a tanulók sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy tudományosan megalapozott módszerekkel támogassa az emberek lelki egészségét, és ezáltal egy boldogabb, egészségesebb és együttérzőbb társadalom kialakulásához járuljon hozzá. Legismertebb kiadványai a Boldogságóra könyvsorozatok és a Pozitivity fejlesztő játékok.
Díjak:
- Boldogságóra OTP Fáy Oktatási Innovációs díj – alsós tagozat kategóriában, 2024.
- HundrED’s Global Collection of the most impactful and scalable innovations for 2025.
A HundrED tudomány-alapú oktatási programokat felkaroló szervezete a Boldogságóra Programot beválasztotta a világ 100 leghatásosabb iskolai innovációs programjai közé, és szerepel a HundrED Global Collection 2025-ös kiadványában.
Dombi Imréné Derecskei Bocskai István Általános Iskola (megerősített tulajdonos) –
A derű és ború kártyák segítségével csoportosítottuk az érzelmeket, megismertük az alapérzelmeket is. Gesztusokkal, arcjátékkal nagyon ügyesen játszották el a húzott kártyát, a gyerekek többnyire azonnal felismerték. Sokkal nehezebb volt az érzelemhez tartozó történet mesélése. Egyre bátrabban, és egyre többen vállalkoztak, hogy megosszák velünk gondolataikat. A húzott érzelemhez, történethez cselekvőkártyát is választottak a tanulók, ezeket el is játszottuk. Még nagyon sok lehetőséget látok a kártyákban, biztos hogy gyakran elő fog kerülni az óráimon. „Ez nagyon jó volt!” Ugye délután is játszhatunk vele?” „Otthon is jó lenne ez a kártya” „Már kicsengettek?” –mondták a gyerekek.
Dombi Imréné
Derecskei Bocskai István Általános Iskola
Berencsi-Eke Csilla Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (megerősített tulajdonos) –
Ez a játék segít megismerni az érzéseket. A gyerek még nagyon nehezen azonosítják az érzelmeiket, de Szívmanó bájos arca közelebb hozza hozzájuk. Többen a játék során saját magukra ismertek, és még a csöndesebb tanulók is képesek voltak kapcsolódni a saját érzéseikhez.
„Egyszerűen csak jó vele játszani.” (Máté)
„Ez volt a legjobb óra!” (Médi)
Berencsi-Eke Csilla
Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Fervágnerné Sándor Andrea Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda (megerősített tulajdonos) –
Az óvodai vegyes életkorú csoportomban használtam a kártyát. A játék alatt vidámság, motiváltság volt végig jelen, mert nagyon kíváncsiak voltak, mit rejt a következő kártya. A képek és megkezdett mondatok folyamatos beszélgetésre ösztönözték a résztvevőket, szívesen meséltek élményeket, történéseket, tapasztalatokat, érzéseket. A negatív érzelmek közül sokat a hála erejével át tudtunk formálni kellemes, jó érzelmekké. A gyerekeket arra ösztönözte a játék, hogy figyeljenek egymásra, meghallgassák társaikat, hozzá tegyenek tapasztalataikhoz, néha a képzelet szárnyán megfogalmazódtak kívánságaik is. A három féle kártyatömb, több játéklehetőséget rejt, így mindig motiválható a gyerekek részvétele. Nincsenek erőltetett megkötések, mindig van választási lehetőség. Nem volt még eddig olyan kártyajáték a kezemben, ami annyire fokozta volna a jókedvet, és ami intenzív beszélgetésre ösztönözte volna a gyerekeket. Hálás köszönetem a Szívmanó kártyáért!
Fervágnerné Sándor Andrea
Csömöri Nefelejcs Művészeti Óvoda
Andi, pedagógus (megerősített tulajdonos) –
Magával ragadott és nagyon lelkessé tett. Remek, ahogyan fel van építve, benne sok-sok hasznos dolog a gyerekek számára. Nagyon gazdag, sokféle témát érint és tevékenységet lehet hozzá kapcsolni. Egy másodikos osztálynál kezdtük el heti foglalkozások formájában feldolgozni. Hálás köszönet!
Andi, pedagógus
Kinga, pedagógus (megerősített tulajdonos) –
Nagyon sok jó gyakorlatot tartalmaz. Egyszerű, rövid történetek. Eddigi tapasztalat alapján a gyerekek is szeretik.
Kinga, pedagógus
Zsuzsanna (megerősített tulajdonos) –
A 10 hetes program nagyon jó elképzelés. Középső csoportban használom a programot. A történeteket a gyerekek számára rövidíteni kell, néha átfogalmazni. Ettől eltekintve szívesen használom munkámban, a gyerekek visszajelzései is pozitívak. Azok is jól tudják használni a könyet, akik a meditáció, a tudatos jelenlét gyakorlásában a kezdeteknél tartanak. Természetesen a legjobb az lenne, ha a foglalkozásokat gyakorlott pedagógusok vezetnék.
Zsuzsanna
Meklerné Balogh Erika tanító, Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi (megerősített tulajdonos) –
Nagy izgalommal kezdtük meg kalandozásunkat a tudatos jelenlét világába Pillanatkapitánnyal. Pedagógusként hatalmas szükségét éreztem egy segítő társnak, akihez bizalommal fordulhatnak az osztályomba járó gyerekek a mindennapjaik során.
Pillanatkapitányban egy olyan társat kaptak a gyerekek, aki együtt kalandozik velük ezen az úton, segítve és támogatva őket.
Szívből ajánlom a könyvet minden kollégámnak, akik segítséget szeretnének nyújtani a rá bízott gyermekeknek ezen a nehéz, de pozitív gondolkodással inkább kalandos úton.
Meklerné Balogh Erika
tanító, Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi